• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

oneCentral: ‘Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer’

15-01-2021
oneCentral: 'Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer'
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

CEO Marius Savelbergh van oneCentral kijkt uit naar 2021. Zijn bedrijf biedt ICT-resellers en partners al ruim vijftien jaar telecomdiensten van toonaangevende leveranciers vanuit het eigen communicatieplatform in de cloud. Het hostingplatform is dit jaar herzien en uitgebreid en het netwerk is opgewaardeerd met een nieuwe architectuur. Ook is het bedrijf na een uitgebreid traject nu ISO-gecertificeerd. Zo is oneCentral klaar voor de toekomst.

Hoe ziet de digitale en hybride werkplek er in 2021 uit, wat gaat er allemaal veranderen?

oneCentral: 'Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer'
Marius Savelbergh van oneCentral.

“Dit voorjaar hebben we als samenleving en bedrijfsleven geleerd dat organisaties moeten focussen op organiseren. Als ik naar mijn eigen organisatie kijk, ben ik trots op hoe geruisloos en probleemloos de veranderingen zijn verlopen. Medewerkers hebben hun laptop opgepakt en zijn vanuit thuis gaan werken. Ze hebben laten zien hoe onafhankelijk ze als mensen zijn en hebben hun verantwoordelijkheid genomen.”

“Ik ben wel een beetje geschrokken van het gemak waarmee bedrijven denken over hun bereikbaarheid. Bellen, berichten sturen, mailen, videocalls opzetten, callcenters inrichten zijn alleen de technische kant van de oplossingen. Maar afspraken maken over bereikbaarheid, blijkt lastiger. Medewerkers zijn dit jaar geconfronteerd met een nieuwe manier van werken en bedrijven hebben een ontwikkeling geadopteerd  waar de sector al tien jaar over praat. Maar als mensen vaker thuiswerken dan dat ze op kantoor zijn, moeten ze nadenken over hoe ze hun organisatie vertegenwoordigen. Als je bij de kassa van een supermarkt een zakelijk gesprek binnenkrijgt, sta je voor een keuze. De telefoon aannemen terwijl je in de rij staat, is niet goed en wegdrukken ook niet. Dit soort uitdagingen met betrekking tot bereikbaarheid kunnen bedrijven overwinnen door de dialoog aan te gaan met hun medewerkers. Normaal is de regel, eerst organiseren en dan automatiseren.”

Hoe heb je afgelopen jaar de ontwikkelingen in de markt voor mobiele en vaste telefonieoplossingen ervaren en wat verwacht je voor 2021?

“Belminuten zijn nog steeds belangrijk voor het kanaal, maar die gaan wegvallen door diensten als Teams. Dit gegeven beïnvloedt het businessmodel van ICT-resellers. Zij zullen klanten moeten helpen met het organiseren van de bereikbaarheid van hun organisatie en de beschikbaarheid van mensen.”

“Ook de aansturing van medewerkers verandert en richt zich meer op performance. Als een taak binnen een bepaalde tijd af moet en dat gebeurt, is het goed. Zo niet, wat dan? Over het algemeen hebben mensen een groot verantwoordelijkheidsbesef en met UC kunnen ze hun werk binnen de tijd en afspraken doen. Maar organisaties moeten mensen trainen in communicatie, duidelijke afspraken maken over de bereikbaarheid, zichtbaarheid en het imago van het bedrijf en die zaken toetsen. Vertrouwen is goed, beheren is beter. Daar zijn tools voor, al kunnen die bedreigend overkomen omdat ze ingrijpen in de huidige situatie en zaken inzichtelijk en meetbaar maken. Werken verplaatst zich van de kantoortuin naar de huiskamer. Dat vraagt om nieuwe spelregels. Veel bedrijven realiseren zich dat nog onvoldoende of worstelen met deze materie.”

Welke zakelijke beslissingen heb je genomen waardoor 2021 voor jouw bedrijf een topjaar gaat worden?

“We hebben 2020 gebruikt om oneCentral als bedrijf te versterken. We hebben een nieuwe architectuur ontworpen voor ons netwerk inclusief moderne netwerk- en virtualisatietechnologie en dit in overleg met partners uitgerold. Ook hebben we de conversie verricht van ons virtuele platform waarop communicatie-oplossingen van Xelion, Avaya, 3CX, Unify, Microsoft en andere aanbieders draaien. We kunnen onze partners en eindgebruikers nu nog beter bedienen met een stabiele omgeving met voldoende capaciteit voor groei. Dit is een belangrijke opwaardering.”

‘Goede bereikbaarheid van organisaties vraagt om nieuwe spelregels’

“Dit jaar hebben we ook de certificering ISO 27001:2017 Informatiebeveiliging behaald. Partners kunnen nu aantonen dat hun dienstverlening veilig en betrouwbaar is. En tegen klanten die hoge eisen stellen aan informatiebeveiliging, kunnen ze nu expliciet zeggen dat de diensten door een gecertificeerde partij worden geleverd.”

“We hebben belangrijke stappen gemaakt met het beheer van Teams en de integratie met bestaande telefonie via ons platform. Ook helpen we resellers, die van oudsher telefonie leveren, met hun Teams aanbod en bepalen we gezamenlijk een strategie omdat velen van hen daar weinig ervaring mee hebben.”

“Met al deze stappen zijn we voorbereid op de komende jaren. We hebben goed nagedacht over hoe we het verschil kunnen maken. Zo schuiven we steeds meer op naar diensten en services. We lanceren komend jaar additionele mogelijkheden op Microsoft- diensten. Bijvoorbeeld een back-up service voor Microsoft 365. Dit past in de dienstverlening die partners aan hun klanten bieden. Ook komen we met callcenter-mogelijkheden en rapportagetools waarmee bedrijven inzichtelijk maken welke klanten op welke manier support willen. Daarnaast hebben ze in beeld hoe de bereikbaarheid van hun organisatie scoort en of de servicelevels worden gehaald. Voor ICT-resellers zijn deze tools belangrijk in hun relatie met klanten en wij laten als oneCentral zien dat we een sterk bedrijf zijn met een duidelijk meerwaarde voor partners en klanten.”

Tags: telecom

GerelateerdeBerichten

Telecom roept op tot samenwerking bij Defensie-oefeningen die radiosignalen verstoren

2025/07/23
telefoon

Telecom en digitale soevereiniteit

2025/06/12
Volgend bericht
Greg Mason benoemd in de rol van Alliances bij Xelion

Greg Mason benoemd in de rol van Alliances bij Xelion

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon